Artbyfelicia

Jag heter Felicia och är 16 år. Bor i Sveriges huvudstad och har bott här i hela mitt liv. Har en storasyster, men också en storasyster på pappas sida och en lillasyster på mammas sida. Mamma och pappa skiljde sig när jag var två år och idag bor jag hos mamma. Jag är väldigt fotogalen, tar med kameran i princip överallt. Ritar och målar väldigt mycket också, så är väldigt kreativ. Utöver foto och konst gillar jag musik och fotboll.

När jag var yngre fick jag alltid höra att jag är väldigt kreativ och i slutändan är det kreativiteten och fantasin som kommer göra mig känd. Känd i detta fall betyder inte att jag är nästa Picasso, det betyder att folk kommer minnas mig och min konst. Om det stämmer vet jag inte, men mamma sa alltid att en dag kommer jag plugga konst och att det är ”min grej”. Hon sa också att jag aldrig skulle ge upp, fastän de flesta inom konst blir kända när de dött. Så det är mamma som supportat mig mest :)

Idag går jag första året på bildlinjen på ett gymnasium i Stockholm. Det är en högskoleförberedande linje, så efter gymnasiet vill jag plugga till yrkesfotograf i Göteborg. Senare vill jag plugga i USA eller England för att bli journalist. Jag vill även bo i Köpenhamn i några år för att plugga konst, men också för att lära mig mer om staden då en del av släkten bor där. Vi får se var jag hamnar, men just nu står fotograf högst upp på listan!


Den här bloggen skapades för att jag skulle ha någonstans att visa upp det jag gör. Men också för att se hur jag själv utvecklas, det är så himla roligt att kolla på gamla inlägg och se utvecklingen. Om ni har några frågor är det bara att lämna en kommentar eller skicka ett mejl till [email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!